הכרית מתפוצצת: מליוני מכוניות מתוצרת טויוטה, ניסאן והונדה מוחזרות למוסכים

    אברהם זילבר No Comments on הכרית מתפוצצת: מליוני מכוניות מתוצרת טויוטה, ניסאן והונדה מוחזרות למוסכים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש יצרניות הרכב הגדולות ביפן הודיעו אתמול (ד') על קריאה ענקית למיליוני כלי רכב מתוצרתם בכל העולם, לתיקון כלי הרכב בגלל תקלה אפשרית ביחידת הניפוח של כרית האוויר שיוצרו על ידי חברת 'טקאטה' שבעקבות כך כרית האוויר עלולה להתנפח ולהתפוצץ ולפזר רסיסים במכונית.

    טויוטה וניסאן הודיעו כי יחזירו למוסכים כ-6.5 מיליון כלי רכב בכל העולם. גם חברת הונדה קראה לתיקון, אך לא פירסמה מספר של כלי רכב שיושפעו מההודעה ויחזרו למוסכים.

    יצרניות הרכב ניסאן וטויוטה אמרו כי פירסמו את הקריאה לתיקון כאמצעי זהירות וכי עד כה לא דווח על מקרי מוות או פציעה כתוצאה מהתקלה המדוברת.

    מנגד, מסמכים שהוגשו למשרד התחבורה ביפן מראים כי התקלות כן קשורות לבעיה במנפחי כריות האוויר שלא נאטמו כראוי.

    דובר מטעם חברת 'טקאטה' אמר ל'רויטרס' כי החקירה על גורמי התקלה עדיין נמשכת וכי החברה ממשיכה לשתף פעולה עם יצרניות הרכב. עד כה נקשרו לתקלה בכריות האוויר שישה מקרי מוות, כולם במכוניות שיוצרו בידי הונדה.

    יפן הודיעה כי תקרא לתיקון ל-5 מיליון מכוניות מדגמי קורולה, וויטז (שנמכרה בישראל תחת השם יאריס), ודגמים אחרים – בעיקר ביפן ובאירופה. רוב המכוניות יוצרו בין מארס 2003 לנובמבר 2007.

    מיבואנית טויוטה לישראל, חברת יוניון מוטורס, נמסר כי בימים הקרובים תישלח הודעה בנושא ללקוחות הרלוונטיים וניתן יהיה לבדוק אילו כלי רכב הושפעו באתר האינטרנט של היבואנית, הטיפול ברכב במסגרת קריאה זו, צפוי להימשך כשלוש שעות עבור כלי רכב שבהם נדרש טיפול בכרית אוויר של הנוסע הקדמי, כשעהעבור כלי רכב בהם נדרש טיפול בכרית האוויר של הנהג והוא יבוצע במרכזי השירות המורשים של טויוטה ברחבי הארץ, ללא כל עלות עבור הלקוח.



    0 תגובות